plingela

jag

Rasande

Kategori: Min

Vilken jävla sjukvård vi har. Blir arg bara jag tänker på det. 
Inatt midsommarnatten så vaknade Julia och hade svårt att andas lät det som. Aldrig varit med om det förut. Ringer 1177 och de säger att det är falsk krupp och eftersom det är första gången så ska vi åka till akuten. Sagt och gjort. Morfar kom till Joline och vi andra åkte till akuten. 
Där blir vi sittande från halv två till fyra då jag storknar och vi åker hem. Tycker verkligen inte att det är ok med en knapp tvååring att vänta så länge mittinatten ok om det hade varit på dagen. Först vänta på doktorn som säger att hon ska inhalera adrenalin och sen vänta 45 minuter på att någon ska komma och ge oss det. Då blev jag arg och vi åkte hem. 
Mamma jobbade och hon kom ner och visade sitt missnöje. Hon skulle skriva en reklamation och prata med chefen för akuten. Hon va ännu argare än mig. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: