plingela

jag

Lunch date

Kategori: Min

Joline somnade inte direkt men nästan igår. Hon vaknade flera gånger under natten för att äta. Det är lite ovanligt hon brukar vakna kanske en eller två gånger. Hon sov iallafall till 07.45. Vi satt en stund och myste i soffan innan vi gjorde oss i ordning. Vi ska ju på lunch date. Pappa låg och sov som vanligt när vi gör oss i ordning.
Hemma hos Emma var det vi och susanne och Theo, Linda och Oliver och efter maten kom frida. Vi fick en jätte god soppa eller gryta eller vad jag ska kalla det. Men det var verkligen super gott. Efter det blev det kaffe med nybakade bullar som också va super goda. Emma bor i en jätte fin lägenhet. Blev lite avis faktiskt. Joline visade sig nästan på sina braiga sida några små missnöjda skrik. Hon somnade hos Emma en liten stund. Hon somnade på vägen till emma också.
Vi äkte hem vid 15.45. Hon somnade i bilen och sov till 17 ungefär. Vi satte henne i babysitern eller hos Puh som vi säger medan vi lagade mat. När jag tittar till på henne så sover hon. Hon har aldrig somnat hos Puh förut. Hon sov så gulligt. Jag tror att jag tog typ 10 kort på henne. Hon satt där och sov till kl var typ halv sju, då väckte jag henne. Pappa och Joline satt och myste en stund och vid 20 så stoppade vi henne i badet. Hon verkar ha vant sig vid att bada för det är inga skrik eller missnöjda uttryck. Sen smörjde jag henne med nya salvan. Prickarna i ansiktet har nästan forsvunnit värsta mirakel salvan. Sen på med pyamas lite mat och i säng. Pappa ligger i sängen och tittar på tv för en gångs skulle, det brukar vara jag.. Jag tror hon somnade ganska direkt. Det är jobbigt att gå på lunch date. Hoppas hon sover ganska många timmar nu.
Imorgon är det massage. Får se om det kan vara något. Förra gången var det inte så upphetsande. Hoppas det blir bättre imorgon.
XOXO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: